Trasa nr 6

Wersja do druku

Przewidywany czas trwania wycieczki ok. 4 godziny.
Wycieczka rowerowa.

Zbiórka przy Zespole Szkół Technicznych. Ze szkoły drogą główną w kierunku na Jasło jedziemy do okolic stacji paliw Arge. Po prawej stronie natkniemy się na betonowy słup oznaczający cmentarz nr 98 który znajduje się ok. 200m od drogi głównej w kierunku rzeki Ropy.

Po zwiedzeniu cmentarza nr 98 wracamy na drogę główną i jedziemy dalej aż do skrzyżowania z drogą na Kobylankę i Zagórzany. Na tym skrzyżowaniu skrecamy w prawo. Drogą w stronę Kobylanki przejeżdżamy przez most, mijamy budynki browaru i po lewej stronie na niewielkiej skarpie za ogrodzeniem kaplicy rodowej rodziny Skrzyńskich natkniemy się na cmentarz nr 99.

Dalej drogą przez Kobylankę dojeżdżamy do skrętu w lewo na Libuszę i tą drogą jedziemy, aż dotrzemy do kolejnego skrzyżowania na którym skręcimy w lewo by dotrzeć na powrót do drogi głównej na Jasło. Za widocznym po prawej Hotelem-Restauracją "Mimoza" na skrzyżowaniu skręcamy w lewo w kierunku centrum Biecza. Jadąc tą drogą na ostatniej prostej przed Bieczem (tuż za znakiem oznaczającym początek miasta) ponownie tym razem po lewej stronie zobaczymy (nieco ukryty w żywopłocie) betonowy słup z oznaczeniem cmentarza nr 105. Droga do niego wiedzie bardzo stromym podjazdem prowadzącym do cmentarza parafialnego. Szukany przez nas cmentarz znajduje się po prawej stronie drogi nieco ukryty w głębi za krzewami.

Wracamy ponownie na drogę główną i dojeżdżamy do Biecza. Tam po lewej stronie drogi naprzeciwko kościoła parafialnego (kolegiaty pw. Bożego Ciała) na skarpie znajduje się cmentarz nr 106.

Następnie przejeżdżamy przez zabytkowy rynek i przy murze kościoła reformatorów natkniemy się na cmentarz nr 108. Druga część tego cmentarza znajduje się już w obrębie dziedzińca klasztornego i tu wśród mogił wyróżnia się grób z obeliskiem 18-letniego legionisty Czesława Mariana Wawro z Wawru.

Dalej drogą na Jasło obok budynku poczty jedziemy w górę w stronę pozostałości po cmentarzu nr 107 na którym spoczywali polegli narodowości żydowskiej.

Z powrotem do drogi głównej i 200m dalej za kościołem reformatorów, na wschód z lewej strony przy drodze do Jasła znajduje się cmentarz nr 109.

Po zwiedzeniu tego cmentarza wracamy główną drogą prosto w kierunku Gorlic i kończymy wycieczkę w miejscu startu przy szkole ZST w Gorlicach.

Wstęp

Trasa nr 1

Trasa nr 2

Trasa nr 3

Trasa nr 4

Trasa nr 5

Trasa nr 6

Ciekawe strony

© Copyright 2005. All rights reserved. Powered by ZST Gorlice.